Forbrugerkontakt

Vi er stolte over vores produktkvalitet og vil gerne have glade og tilfredse forbrugere.

Du er altid velkommen til at kontakte vores Forbrugerservice med synspunkter og spørgsmål. De oftest stillede spørgsmål som vi får, kan du se nedenfor. Finder du ikke svaret på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os via formularen til venstre.

Ved at kontakte os accepterer du, at dine personlige oplysninger behandles i overensstemmelse med vores Privacy Policy.

Hvad indeholder vores produkter? Hvilke ingredienser et produkt indeholder, fremgår af ingredienslisten på  emballagen. Den ingrediens, der findes mest af i produktet, er nævnt først. Derefter følger øvrige ingredienser i faldende orden. Hvis en ingrediens indeholder et allergen som eksempelvis hvede, står dette altid fremhævet med fed tekst i ingredienslisten.

Det kan ske, at indholdet ændres. Læs derfor altid nøje på emballagen; her findes altid de korrekte oplysninger om indholdet i netop den specifikke pose eller æske, inklusive allergiinformation.

Anvend gerne søgefunktionen for at finde de produkter, du gerne vil læse mere om, eller filtrer på eksempelvis glutenfrie produkter.

 

Oftest stillede spørgsmål

Hvor kommer gelatinen i jeres produkter fra?

Den gelatine vi anvender kommer fra grise. Hvis et produkt indeholder gelatine fremgår det altid af ingredienslisten på emballagen.

Hvad gør jeg, hvis der er noget galt med det produkt, jeg har købt?

Send produktet retur til os i sin originale emballage og fortæl os hvad der er galt og hvor du har købt det. Husk at angive dit navn, adresse og telefonnummer. Vi undersøger derefter sagen hvorefter du vil høre fra os så hurtigt som muligt. Du får selvfølgelig kompensation, men bemærk, at vi kompenserer i produkter og ikke i kontanter.

Vores adresse er: Cloetta Danmark ApS, att. Forbrugerservice, Vallensbækvej 18 D, 2605 Brøndby

Ifølge gældende levnedsmiddellovgivning, deklarere vi altid ”bedst før” datoen på følgende måde: dag – måned – år.

Eksempelvis: 081115 eller 08112015 = 8 november 2015

Ingredienslisten på produktet angiver hvilke råvarer og tilsætningsstoffer der findes i produktet.

Alle godkendte tilsætningsstoffer i levnedsmidler har et E-nummer. Tilsætningsstofferne godkendes af EU Parlamentet og den Europæiske Unions råd for anvendelsen heraf, indenfor hele EU.

Fødevarestyrelsens hjemmeside kan du ligeledes læse om alle de tilsætningsstoffer, som er godkendte i Danmark.

Korrekt information om ingredienser, næringsværdi og allergener fremkommer, når du navigerer rundt i de enkelte produkter under "Varemærker & Produkter" i menuen øverst på denne side.

Desuden finder du information om ingredienser, næringsværdi og allergener på alle produktemballager.

Modificeret betyder at stivelsen er bearbejdet således at den bedre egner sig til slikfremstilling. Den modificerede stivelse kan være fremstillet af hvede og i så fald angiver vi dette i ingredienslisten.

Chokolade kan blive grå eller hvid hvis den opbevares forkert eller udsættes for temperaturvariationer. Det er ikke farligt, men ser ikke så appetitvækkende ud. Den rekommanderede opbevaring af chokolade er tørt og køligt (i normal rumtemperatur), men tænk på at chokoladen smager bedst hvis den har stuetemperatur.

Cloetta anvender ikke AZO-farver.

At vi ind imellem tager produkter ud af vores sortiment beror oftest på at efterspørgslen har været dårlig med manglende salg til følge. 

Vi håber selvfølgelig, at du vil kunne finde dig en ny favorit i vores brede sortiment.

A’et som er præget ind i hver enkelt Läkerol pastil og æske, er ikke bare et symbol på høj kvalitet men også en hyldest til grundlæggeren af varemærket – Adolf Ahlgren.

Følgende dyr har stået model til figurerne i poserne: abe, løve, egern (!) og elefant. Hvordan egernet fik plads blandt de vilde dyr i junglen, ved vi desværre ikke.

Vi udarbejder et begrænset antal reklameprodukter, der anvendes i forskellige forbrugerkonkurrencer og ved kampagner i butikkerne, og har derfor ingen reklameprodukter til salg.

Hold øje i din butik eller på Facebook efter aktuelle kampagner og konkurrencer, hvor der ofte er super fine gevinster på spil!

Nej, det kan man desværre ikke. Vi sælger kun til grossister, som derefter sælger videre til detailhandelen (butikker, kiosker m.m.).

Vi har desværre ikke mulighed for at tage imod studiebesøg.

Vi har ikke mulighed for at sponsorere privatpersoner, foreninger, skoler osv. med slik eller reklameprodukter, Vi har en plan for  sponsorering af forskellige arrangementer, som vi holder os til.